söndag 20 november 2011

Femmornas talartips

Här är talartipsen från er till er:

  • Om man är rädd för att man ska bli nervös och få panik inför hela klassen, då kan man låtsas att man står själv där framför spegeln och övar.
  • Att försöka håla sig lugn.
  • Tro att det kommer gå bra så gör det det.
  • Mitt bästa taltips är att försöka tycka att det är kul.
  • Titta på 'publiken' när man pratar.
  • Bry dig inte om någon skulle skratta eller fnissa dem tycker säkert att det är lika jobbigt som du gör och de är säkert bara orolig för hur det ska gå för dem själva.
  • Mitt bästa talartips är att man ska förstå vad man pratar om och att inte ha det för invecklat.
  • Mitt bästa taltips är att prata högt och skoja till det.
  • Tänk inte på att du kommer tappa bort dig i texten, om du tänker på det gör du det!
  • Mitt bästa talartips är att man kan träna hemma och att man skriver en enkel text som är enkel att läsa upp och skriva en bra text så att andra vill lyssna.
  • Tänk på dig själv och inte på vad publiken tycker om dig :)
  • Att man förbereder sig och tränar hemma.
  • Att tala om något jag tycker är roligt.
  • Berätta som om du verkligen gillar det. :D
  • Mitt bästa talartips är att man inte bara ska tänka på de dåliga sakerna som kan hända t.ex. att man råkar säga fel, utan tänk positivt och ha bra självförtroende.
  • Man ska vara lugn när man pratar och tala tydligt.

1 kommentar: